آزمون GRE

چرا مهاجرت در Goexam

اولين و مهم ترين تفاوت خدمات ما با مراكز ديگر هميشه در دسترس بودن براي پاسخ به سوالات متقاضي است. شما با انتخاب موسسه ما يك پشتيبان خواهيد داشت كه از طريق شماره واتس آپ مي توانيد ارتباط مستقيم داشته باشيد و تمام ابهامات خود را برطرف كنيد.

مشاوران GoExam پاسخگوی شما هستند

 آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE یکی از مجموعه آزمون‌های زبان انگلیسی همانند آزمون دولینگو، آزمون آیلتس آنلاین و تافل است، با این تفاوت که این آزمونی است با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادیست که متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر سراسر دنیا هستند.. کلمه آزمون GRE در اصل مخفف کلمه انگلیسی Graduate Record Examination است. 

آزمون GRE

کاربرد آزمون GRE چیست؟

آزمون (GRE (Graduate Record Examination آزمونی با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادیست که متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر سراسر دنیا هستند. در آزمون GRE سه موضوع مهارتی: محاسبات ریاضی، درک مطلب و همچنین مقاله نویسی مورد بررسی قرار می گیرد.این آزمون از نظر درجه سختی توسط شرکت‌کنندگان در درجه‌ی آزمون‌های دشوار زبان انگلیسی قرار می‌گیرد. چرا که در این آزمون مهارت‌هایی نظیر علم ریاضی، احتمالات، جبر و هندسه‌ی شرکت‌کنندگان مورد بررسی سنجش می‌گیرد. البته این مباحث جز مباحث دشوار ریاضی نیستند ولی به دلیل اینکه شما می‌بایست جواب سوالات و در برخی موارد تحلیل جواب خود را به زبان انگلیسی و به نحوی متقاعد کننده و منطقی مورد بررسی قرار دهید، در اغلب اوقات این بخش جز بخش‌های دشوار آزمون GRE محسوب می‌شود.در ادامه‌ی این مطلب حتما درباره ی هرکدام از بخش های این آزمون GRE به صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد.

جهت تماس با شرکت گواگزم با شماره 36659412-021 تماس حاصل نمایید.

آزمون بین المللی GRE آزمون GRE آزمون GRE

آزمون GRE چیست؟، انواع آزمون GRE

آزمون جی آر ای به دو نوع متفاوت با نام‌های GRE General و GRE Subject برگزار می‌شود. این دو آزمون در نحوه برگزاری و محتوای مورد سنجش با یکدیگر متفاوت هستند که اکنون به مقایسه‌ی این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

آزمون جی آر ای جنرال (GRE General)

این آزمون به دو شیوه کامپیوتری و کاغذی برگزار می‌گردد با توجه به اینکه در ایران عمدتا آزمون کامپیوتری مورد استفاده است بیشتر تمرکز ما هم بر روی همین آزمون خواهد بود.
آزمون GRE کامپیوتری در سه بخش مختلف مهارت‌های شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد:
بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment) 
در این بخش فرد شرکت‌کننده در آزمون لازم است ۲ سوال را در مدت زمان شصت دقیقه (یک ساعت) پاسخ دهد. این بخش در مجموع شامل شش نمره است که به‌صورت نیم نمره کم یا زیاد می‌شود.
بخش لغت و درک مطلب (Verbal Reasoning)
در این بخش از امتحان جی ار ای، شرکت‌کنندگان لازم است ۴۰سوال را که متشکل از دو مجموعه ۲۰ تایی است در مدت زمان سی دقیقه پاسخ دهند. شما می‌توانید بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره از این بخش کسب کنید که این نمرات به‌صورت یک نمره‌ای تغییر می‌کنند.
بخش استدلال ریاضی(Quantitative Reasoning)
در بخش استدلال ریاضی که شاید خاص‌ترین بخش از آزمون جی آر ای است، شرکت‌کنندگان لازم است چهل سوال متشکل از دو مجموعه‌ی ۲۰ سوالی را در مدت زمان ۷۰ دقیقه پاسخ دهند. نمره‌ی این بخش هم دقیقا مشابه بخش دانش لغت سنجیده می‌شود به نحوی که شما می‌توانید در این بخش هم بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره کسب نمایید و نمرات به‌صورت یک نمره‌ای تغییر خواهند کرد. در نظر داشته باشید با توجه به توضیحاتی که ارائه شد شما برای نگارش دو بخش رایتینگ خود یک ساعت زمان دارید و برای چهل سوال از بخش واژگان یک ساعت دیگر زمان خواهید داشت علاوه بر این شما می‌بایست در ۷۰ دقیقه‌ی باقی‌مانده از زمان‌تان به پاسخگوی ۴۰ سوال باشید. در نظر داشته باشید که شما در مجموع برای دو بخش واژگان و ریاضی نمره‌ی برابر با ۲۶۰ تا ۳۴۰ کسب خواهید کرد و عمدتا دانشگاه‌های معتبر دنیا برای پذیرش دانشجو برای این دو نمره حداقلی قائل شده‌اند که این نمره معادل ۳۰۰ تا ۳۱۰ نمره است.

نحوه پخش سوالات در آزمون جی ار ای

شروع آزمون شما با بخش رایتینگ Writing خواهد بود. همانطور که در بالا گفته شد بعد از یک ساعت سوالات بخش‌های واژگان و بخش ریاضی آزمون برای شرکت‌کنندگان توزیع می‌گردد. اما به این نکته توجه داشته باشید که در برگزاری این دو بخش ترتیب ثابتی وجود ندارد، برای مثال ممکن است در بخش اول شما به سوالات ریاضی پاسخ دهید و سپس سوالات واژگان انگلیسی را داشته باشید و یا بالعکس. همچنین لازم به ذکر است در امتحان جی ار ای دو بخش بدون نمره هم برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که این بخش‌ها شامل بخش Unscored و بخش Research است.
بخش Unscored شامل سوالاتی در حوزه‌ی واژگان و یا ریاضی است که در بین سوالات شما قرار دارد و شما از محل سوالات و نوع سوالات اطلاع نخواهید داشت، در این بخش مشاهده شده است که شرکت‌کنندگان با استفاده از حدسیات سعی در حذف برخی سوالات نموده‌اند، این کار به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود و شرکت‌کننده نمی‌تواند با توجه به میزان سختی سوال بدون نمره بودن آن سوال را پیش‌بینی نماید. بخش Research یکی دیگر از بخش هایی‌ست که در این آزمون شامل امتیاز و نمره نمی‌شود، این بخش بر خلاف دیگر بخش‌ها بدون نمره محل مشخصی دارد و معمولا در انتهای امتحان برای شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود و به شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود که این بخش شامل نمره نیست لازم به ذکر است در هر آزمون جی ار ای شرکت‌کنندگان تنها با یک بخش بدون نمره روبرو خواهد بود نه هردو بخش آن.

آزمون GRE درمجموعه goexam با نمره تضمینی همه روزه ( با تعیین وقت قبلی ) برگذار می شود .

ثبت نام آزمون GRE در گواگزم چگونه است؟

برای شرکت در این آزمون باید یک سری مقررات را رعایت کنید که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.
این مراحل را می توانیم در 2 بخش تقسیم بندی کنیم:
بخش اول: شرایط قبل آزمون که شامل تجهیزات و محل آزمون و … می باشد.
بخش دوم: ملزومات ثبت نام و اجرای آزمون می باشد.

مشاوره

تضمین قبولی شما در آزمون GRE بر عهده ما می باشد لذا در تمامی بخش ها بالاترین نمرات کسب می گردد.

نمونه مدارک دریافت شده

و نكته آخر

براي ما مهم است كه شما آينده و مسير خود را بشناسيد و بتوانيم در اين مسير همراه شما باشيم.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا