لایسنس های اورجینال مایکروسافت

چرا لایسنس اورجینال مایکروسافت؟

در سال 1975 بیل گیتس و پل آلن مایکروسافت Microsoft که امروزه یک شرکت قدرتمند در حوزه فناوری می باشد . بدون شک شناخته ترین و بزرگترین محصول مایکروسافت سیستم عامل ویندوز می باشد که قدمت آن از سال 1985 تا کنون به 30 سال باز میگردد. همانطور که می‌دانید مایکروسافت جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز را با نام Windows 11 معرفی کرد . این ویندوز با تغییراتی که در ظاهر و کارکرد آن رخ داده است توانسته است هواداران زیادی را به خود جلب کند. درست مثل ورژن های قبلی سیستم عامل، ویندوز 11 در نسخه های مختلفی روانه بازار شد.

ویندوز 11 همانند نسل قبلی خانواده ویندوز در چهار نسخه اصلی:

  • ویندوز11(Home)
  • ویندوز 11(Pro)
  • ویندوز 11(Education)
  • ویندوز 11(Enterprise)
  • ویندوز 11(Pro for Workstations)

عرضه می گردد.

مجموعه Goexam به عنوان تامین کننده لایسنس های اصلی محصولات مایکروسافت با کمترین قیمت و بدون واسطه در ایران با سابقه فعالیت 6 ساله در واردات عمده محصولات اصلی مایکروسافت و ارایه خدمات به بسیاری از سازمان های خصوصی و دولتی کشور مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم افزاری مایکروسافت می باشد.

*برای کسب اطلاعات بهتر و دقیق‌تر درخصوص انواع لایسنس محصولات مایکروسافت کلیک نمایید.

لایسنس چیست؟

امروزه با پیشرفت دنیای اینترنت. اسکیریپت و نرم افزار های گوناگونی جهت نیاز کاربران ایجاد شده است. هسته اصلی سیستم عامل تشکیل شده است از تعداد زیادی کد. یکی از عوامل مهمی که در امنیت نرم افزار نقش به سزایی دارد وجود لایسنس است. شما اگر زمانی از نسخه های کرک استفاده کنید به این معنی می باشد که یک شخص یا گروهی تعدادی از کدهای سیستم عامل را دستکاری نموده اند و شاید در این کدهای دستکاری شده دستورات مخرب و یا دستوراتی را جای گذاری کرده باشند که بتوانند از راه دور به اطلاعات سیستم شما دسترسی داشته باشند. پس برای افزاد و سازمان هایی که اطلاعات مهم و محرمانه استفاده می کنند باید از لایسنس های اصلی استفاده نمایند.

لایسنس ها از طرف برنامه نویس یا توسعه دهندگان تولید و ارائه می شوند. پس در حین نصب سیستم عامل سوالی در جهت وارد نمودن لایسنس برای فعالسازی پرسیده می شود که با وارد کردن لایسنس نرم افزار مربوطه به صورت قانونی نصب شده است. لایسنس های محصولات مایکروسافت از لحاظ قیمتی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند که در هنگام خرید لایسنس باید موارد زیر را مدنظر قرار داد :

  • مدت اعتبار لایسنس
  • دفعات نصب لایسنس
  • شرایط قانونی استفاده از لایسنس
  • گارانتی و پشتیبانی لایسنس

لایسنس های محصولات مایکروسافت انواع مختلفی دارد

  • لایسنس Retail
  • لایسنس OEM
  • لایسنس Volume License
  • لایسنس MSDN

لایسنس Retail

این نوع لایسنس ها معروف به کلید فعالسازی خرده فروشی هستند به این معناست که زمانی که ویندوز 11 را از فروشگاه مایکروسافت یا سایر فروشگاه های نرم افزاری تهیه می کنید یک کلید 25 حرف و رقم هم ارائه می شود. این کلید برای فعال سازی ویندوز 11 به کار می رود. این نوع لایسنس را می توانید در سیستم های دیگری فعال کنید و به صورت همزمان قابل استفاده است. این لایسنس هیچ گونه محدودیتی ندارد و زمان مشخصی برای استفاده بر روی سیستم شما تعیین نشده و می توانید به صورت مدام العمر استفاده نمایید.

همچنین این لایسنس ها به دفعات بر روی سیستم خود می توانید راه اندازی و در صورت پاک شدن ویندوز می توان مجددا استفاده کرد.

لایسنس OEM

این نوع لایسنس توسط تولیدکنندگان کامپیوترهای آماده و لپ تاپ و همین و محصولات ویندوزی دیگر مثل تبلت ها و..استفاده می شود. در حقیقت مایکروسافت با کمپانی تولیدکنندگان قرارداد خاصی منعقد و به واسطه آن سیستم عامل های نصب شده بر روی کامپیوترها را اکتیو یا فعال کردخ و آنها را ارائه می کنند.

نکته ایی که حائز اهمیت است می توانید ویندوز را پاک و از نو نصب کنید اما نمی توانید نسخه متفاوتی از ویندوز را جدا از دیسک ویندوز نصب شده نصب نمایید. این نوع لایسنس ها مدام العمر بوده و ویژه تولیید کنندگان سخت افزار، صرفا جهت استفاده با سخت افزار مشخص یا دستگاه است. در صورت پاک شدن ویندوز، لایسنس امکان فعال سازی مجدد روی همان سیستم را دارد ولی در صورت تعویض مادربرد و تغییر سخت افزار غیرفعال  می شود. همچنین امکان آپگرید به نسخه های بالاتر ویندوز را ندارد و مجددا لایسنس باید به صورت clean install نصب گردد. پشتیبانی این مدل لایسنس فقط از طریق تولییده کننده سخت افزار می باشد و مایکروسافت هیچ گونه پشتیبانی فنی در این نوع لایسنس ارائه نمی دهد.

لایسنس Volume License

این نوع لایسنس ها بیشتر توسط سازمان ها و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و قصد دارند بر روی تعداد زیادی کامپیوتر ویندوز را نصب نمایند. این نوع لایسنس امکان نصب و فعالسازی مجدد به مقدار تعیین شده را دارد. برای مثال لایسنس VL با 50 فعالسازی مجموعا امکان 50 مرتبه نصب و فعالسازی (بروی 1 تا 50 سیستم) را مقدور می سازد.

لایسنس ویندوز 11

لایسنس MSDN

هدف مایکروسافت از ارائه این نوع لایسنس برای تست و توسعه و طراحی محصول با قیمت و محدودیت است. این نوع لایسنس تنها یکبار قابلیت نصب و فعالسازی را دارد و امکان فعالسازی مجدد آن را ندارید می توایند از سیستم خود Backup تهیه کنید و بر روی همان سیستم Restore نمایید. هر گونه تغییرات یا ارتقا در سخت افزار سیستم می تواند منجر به از کار افتادن لایسنس نماید. این نوع لایسنس مادام العمر است و برخلاف نسخه های ریتیل امکان فعال سازی مجدد را ندارد.

Goexam سعی می کند که امکان خرید لایسنس این محصولات مایکروسافت را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت برای هموطنان عزیز مقدور سازد.

 

اسکرول به بالا