هوش مصنوعی ChatGPT چیست ؟

هوش مصنوعی ChatGPT چیست ؟ (اطلاعات جامع + ثبت نام)

هوش مصنوعی ChatGPT چیست ؟

 

با سلام خدمت همه دوستان و همراهان خوب وب سایت گواگزم:
هوش مصنوعی ChatGPT یکی از جدیدترین دستاورد های در حوزه هوش مصنوعی است. شاید بگویید هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه ای از علوم کامپیوتر است که هدف اصلی آن تولید ماشین های هوشمند است. ماشین های هوشمند توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. در حقیقیت هوش مصنوعی نوعی شبیه سازی هوش انسانی برا کامپیوتر است و عملکرد آن همانند انسان است. در واقع ماشینی است که به گونه ایی برنامه نویسی شده است که همانند انسان فکر میکند و همچنین رفتار انسان را تقلید میکند. همه روزه شاهد توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی هستیم اما گاهی پیشرفت هوش مصنوعی به حدی میرسد که ترسناک به نظر میرسد!
ChatGPT جدیدترین دستاورد بشر در عرصه هوش مصنوعی میباشد.

ChatGPT چیست ؟

در 30 نوامبر 2022 هوش مصنوعی ChatGPT توسط شرکت openAI رونمایی شد. ChatGPT یک ابزار پردازش زبان طبیعی است که توسط هوش مصنوعی هدایت میشود. این ابزار یک نمونه ی اولیه از ربات مبتنی بر هوش مصنوعی که قادر است با کاربر گفتگو کند و از اون سوال بپرسد. به گفته «سم آلتمن» یکی از سرمایه گذاران شرکت OpenAI چت بات در پنج روز پس از انتشار، 1 میلیون ثبت نام کرد. طبق توئیت در 5 دسامبر آلتمن، چت بات در پنج روز پس از انتشار، 1 میلیون ثبت نام داشته است. طبق گفته ی UBS که هفته گذشته منتشر شد، ChatGPT تا ماه ژانویه 100 میلیون کاربر فعال ماهانه را تنها دو ماه پس از راه اندازی خود جمع آوری کرد، که آن را به سریع ترین برنامه مصرف کننده در تاریخ تبدیل کرد. تیک تاک 9 ماه طول کشید تا به 100 میلیون کاربر برسد و اینستاگرام دو سال و نیم طول کشید. در 31ژانویه بر اساس داده های Similarweb، بزرگترین روز برای ChatGPT بود که وب سایت آن روزانه 28 میلیون بازدیدکننده داشت. این رقم نسبت به یک ماه قبل 165 درصد افزایش داشته است. عملکرد چت بی طی مدت کوتاهی به حدی به محبوبیت رسیده است که دیگر فعالان حوزه هوش مصنوعی از جمله گوگل را به تکاپو انداخته است. شرکت گوگل تلاش های بسیاری در زمینه ایجاد نمونه اولیه محصول خود برای رقابت با ChatGPT کرده است اما تا الان نسبت به ChatGPT چندان موفق نبوده است.

بازدید روزانه در سراسر جهان از وب سایت OpenAI و پلت فرم ChatGPT

هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟ | هوش مصنوعی چت چی پی تی

 

سوالی که پیش می آید شاید بگویید دلیل ابن همه محبوبیت چیست؟ یکی از دلایل محبوبیت ChatGPT در دسترس بودن آن است. این سرویس از طریق وب‌سایت OpenAI برای هر کسی عمومی است و کاربردهای بالقوه آن از تکالیف مدرسه گرفته تا ایجاد صفحات HTML  را شامل می‌شود.

ChatGPT چگونه کار میکند؟

ChatGPT در واقع یک مدل زبان طبیعی (NLP) است که می تواند متنی شبیه انسان تولید کند که بر روی مجموعه داده عظیمی از آثار مکتوب از اینترنت آموزش داده شده است. این برنامه از یک تکنیک یادگیری عمیق به نام «معماری ترانسفورماتور» استفاده می‌کند تا چندین ترابایت داده را که حاوی میلیاردها کلمه است بررسی کند تا پاسخی برای درخواست‌ها یا سؤالات ایجاد کند. همچنین می تواند ایمیل و مقاله بنویسد، به سوالات پاسخ دهد یا خطوط کد را بر اساس یک درخواست تولید کند. این ابزار می تواند به کسب و کار های  مجازی در بهبود عملکرد با توجه به تجربه مشتری خود استفاده شود. این فناوری قادر است در صعنت ، از خدمات مشتری تا تولید محتوا طیف گسترده از تغییرات را ایجاد کند. چت چی بی تی با استفاده از باخورد انسان، هنگام پرسش و پاسخ با توجه به فناوری  به گونه ایی آموزش دیده متوجه میشود که شخصی که سوال را میپرسد، چه انتظاری دارد. در وقاع فناوری GPT-3.5 امکان را میدهد که در یادگیری مکالمه و سبک پاسخگویی انسانی به به ChatGPT  کمک میکند. در حال حاضر چت چی پی در فاز اولیه و آمایشی خود را سپری میکند و با توجه به عملکردآن توانسته است، توانایی فوق العاده ایی برای درک زبان انسان و پاسخ های بسیار هدف مند به کاربر ارائه دهد.

خواندن این مقاله
دانلود پک آموزشی mcse 2016 (رایگان)

ChatGPT را میتوان به عنوان جایگزین موتور جستجو گوگل انتخاب کرد ؟

با توجه به کابرد به حجم گسترده هوش مصنوعی موتورهای جستجوی گوگل قاطعا جایگزینی آن به این آسانی نیست، با این حال اگر این کمپانی نتواند پیشرفت قابل توجهی در صنعت هوش مصنوعی داشته باشد، در آینده نمیتوان به بقای آن امیداوار بود. با توجه به شیوه پاسخ دهی، با وجود تفاوت هایی که میان این دو هست، هرکدام نسبت به دیگری برتری دارند. گوگل یک موتور جستجو گر است که قادر به فهرست بندی و طبقه بندی اطلاعات در فضای اینترنت است در عین حال چت جی پی تی یک هوش مصنوعی است که با توجه به زبان زبان طبیعی (NLP) به کاربر پاسخ میدهد. اما نکته ایی که وجود دارد این است که چت پی چی تی میتواند در برخی موارد بهتر از گوگل وظایف خود را عمل کند. این به این معناست در وظایفی که به این هوش مصنوعی اختصاص داده شده است به خوبی طراحی و آموزش دیده شده است در حالی که گوگل اینگونه نیست.

ChatGPT را میتوان به عنوان جایگزین موتور جستجو گوگل انتخاب کرد ؟ | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟
به عنوان مثال، در GPT موضوع مرتبط را میتوان به صورت مکالمه ایجاد کند به این منظور که همانند یک انسان در مورد یک موضوع مکالمه داشته باشد در حالی که گوگل اینگونه طراحی نشده است. در نتیجه، GPT و گوگل هرکدام نقاط قوت متفاوتی دارند و برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند. گوگل یک موتور جستجوی قدرتمند است اما در عین حال GPT برای اهداف متفاوتی از جمله مکالمه طراحی شده است.

آیا ChatGPT باعث بیکاری انسان ها در یکسری مشاغل میشود؟

هوش مصنوعی با توجه به توانایی های خارق العاده که در صنعت دارد در عین حال ترسناک است! چرا که این سوال پیش می آید که آیا روزی هوش مصنوعی همچون چت بی تی میتواند جایگزین انسان شود؟
این ابزار در مواردی همچون تولید محتوا، خبرنگاری، نویسندگی، برنامه نویسی وغیره مهارت دارد اما جای نگرانی نیست چراکه چت چی پی تی در مرحله اولیه و آزمایش است و با توجه به توانایی هایی که دارد همچون در فرآیند تولید محتوا امکان خطا، اشتباه تایپی و یا حق کپی رایت نمیتواند تشخیص دهد. نکته دیگر این است که در مسئله محدودیت های اخلاقی، امنیتی و انسانی توسط هوش مصنوعی کامل قابل درک نیست و همین امر باعث شده است که هوش مصنوعی چی پی تی نمیتواند محدودیت ها و ترجیحات را تشخیص دهد.
نکته بااهمیت این است که هوش مصنوعی هرچقدر هم پیشرفته نباشد اما درک احساسات و روحیات انسانی به طور کامل برایش قابل درک نیست و به همین دلیل نمیتوان به پاسخ های آن اعتماد کرد. درمجموع این گونه نگرانی ها را میتوان در صنعت مقایسه کرد. با پیشرفت ماشین آلات تصور میشد که باعث بیکاری نیروی انسانی شود اما در عین حال علاوه بر کاهش حجم کار و سختی کار، بهبود کیفیت محصول نیز بود.

مزایای چت چی پی تی

  • این ربات با توجه به درکی عمیقی نسبت به حوه برنامه نویسی دارد به راحتی میتواند مسائل کد نویسی را حل کند.
  • در بحث ریاضی توانسه است بهعضی از اثبات های ریاضی را انجام دهد.
  • از این ابزار میتوانیم برای تولید محتوا و نوشتن پست های وبلاگی استفاده کنیم.
  • امکان مکامله با هوش مصنوعی بی نقص و طبیعی فراهم شده است.

معایب چت چی پی تی

  • گاهی  چت چی پی تی نمیتواند پاسخ درستی به سوالت بدهد، نمی‌داند چه پاسخی و چگونه به شما بدهد اما جای نگرانی نیست نکته جالب این است که با تغییر یک یا دوکامه در سوالتان پاسخ را تولید میکند.
  • گاهی ممکن است چت چی پی تی پاسخ درستی به سوال ندهد اما آنقدر لحن متقاعد کننده ایی دارد، که شاید کابر متوجه نشود.
  • در ایران به سادگی قابل دسترس نیست.
خواندن این مقاله
تفاوت آزمون IELTS Indicator و IELTS Academic Online

آیا چت چی پی تی رایگان است؟

ChatGPT حداقل در زمان انتشار این پست رایگان است! اما شرکت تصمیم براین دارد که یک نخسه پلاس یا پولی از آن رونمایی کند که هزینه استفاده از آن ماهانه 20 دلار است. در نسخه پولی برخی محدودیت ها برداشته و سوالات با سرعت بالاتر و با دقت بیشتر پاسخ داده میشود.

آموزش ثبت نام  ChatGPT در سایت OpenAI

هوش مصنوعی  آسنان و رایگان است که با ایجاد حساب کاربری در سایت open AI میتوانید به چت پپی چی تی دسترسی داشته باشید. اما به دلیل تحریم های فعلی استفاده از پیش شماره های ایران امکان ثبت نام نیز وجود ندارد و باید از شماره های مجای استفاده نمایید. همچنین سایت برای آی پی کشور ایرانی قابل دسترسی نیست، بنابراین برای ثبت نام و استفاده از این ابزار باید آی پی دستگاه خود را تغییر دهید!

برای استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT ابتدا باید وارد سایت  شوید و در صفحه مربوط گزینه Try ChatGPT کلیک نمایید

ثبت نام در سایت OpenAi | هوش مصنوعی Chatgpt

گزینه login برای زمانی است که که قبلا در سایت دارای حساب کاربری هستید. در غیر اینصورت گرینه sign up کلیلک نمیاد. از آنچایی که میخواهیم ثبت نام کینم ، برروی گینه Sign up کلیک نمایید.

هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟ | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

پس ورود به صفحه ساخت حساب کاربری میتوانید به 3 روش حساب کاربری خود را ایجاد نمایید. استفاده از اسمیل خودتان، ورودی با اکانت مایکروسافت، ورود با اکانت گوگل. اگر اکانت مایکروسافت یا گوگل ندارید می‌توانید در کادر مشخص شده ایمیل خود را وارد کنید. پس از وارد کردن ایمیل، از درستی آن اطمینان حاصل کنید و بر روی Continue کلیک کنید. راحت ترین روش استفاده از اکانت گوگل می‌باشد، اگر جیمیل فعال در مروگر خود دارید، با کلیک بر روی Continue with Google به مرحله بعدی ثبت نام در ChatGPT بروید.

هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟ | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

در ادامه ثبت نام، اگر ا گزینه ایمیل استفاد کرده اید باید یک پسورد حداقل 8 کارکتری برای آن وارد کنید. اگر از روش استفاده از اکانت گوگل استفاده میکنید این روش نادیده گرفته میشود.

استفاده از پسورد در سایت Open Ai | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

پس از این مرحله یک ایمیل جهت تاید حساب کاربری برایتان ارسال میشود. این ایمیل باید توسط کاربر تایید شود تا بتوانید به مرحله بعد ثبت نام بروید.

تایید حساب ایمیل در سایت open Ai | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

 

در ادامه ثبت نام در ChatGPT صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید اسم و فامیل خود را وارد کنید و ادامه را بزنید. با زدن گزینه Continue تایید می‌کنید که شما 18 سال یا بیشتر داشته، و با شرایط و قوانین چت‌جی‌پی‌تی موافقت می‌کنید.

ثبت اسم و فامیل در سایت openAI | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

در صفحه بعد باید با استفاده از شماره مجازی ،شماره موبایلی جهت دریافت پیامک تایید شماره موبایل استفاده نمایید. پس از وارد کردن شماره بر روی Send Code کلیک کنید تا کد تایید برای شماره شما ارسال شود.

ثبت شماره در سایت openai | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

در این صفحه بایدکد تایید شماره تلفن را وارد نمایید.

ثبت شماره در سایت openai | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

ثبت نام چت چی پی تی به پایان میرسد و وارد صفحه اصلی خواهید شد. در ابتدا یک صفحه جهت معرفی کوتاه چت پی چی نمایش داده میشود.

محیط هوش مصنوعی chatgpt | هوش مصنوعی ChatGPT | ChatGPT چیست ؟

نمونه کد برنامه نویسی توسط هوش مصنوعی ChatGPT به زبان پایتون !

 

 

سخن پایانی

هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند در بعضی موارد همچون برنامه نویسی، تولید محتوا، حتی پست وبلاگی را به سبک یک نویسنده خاص بنویسد. بنابراین تقریباً برای نوشتن مقاله در مورد هر موضوعی کارآمد است. یعنی تقریباً برای هر پروژه‌ای با خروجی نوشتاری، مناسب است. شاید بتوان گفت که این ربات در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین نیروی انسانی در بسیاری از مشاغل خواهد شد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

جدیدترین دوره‌های آموزشی
Boundary and Discovery Methods

رایگان

10 ساعت

دوره آموزشی SCCM 2016

دوره تخصصی MCSA 2016 | 70-741

رایگان

90 ساعت

دوره آموزشی MCSA 2016

دوره آموزشی Exchange 2016

رایگان

10 ساعت

دوره آموزشی Exchange 2016

دوره تخصصی Kerio control

رایگان

2 ساعت و 40 دقیقه

دوره آموزشی Kerio control|کریو کنترل فایروال

ImplementEdgeSinglePublicIP

رایگان

10 ساعت

دوره آموزشی Skype For Business 2015

دوره آموزشی Microsoft Azure Fundamentals AZ- 900|دوره آموزشی مایکروسافت آژور|دوره آموزشی Microsoft Azure Fundamentals AZ- 900(آنلاین)
قسمت
35 ساعت

دوره آموزشی آنلاین Microsoft Azure Fundamentals AZ- 900

پیمایش به بالا