آشنايي با مدارک رسمي Microsoft + به همراه نقشه راه دریافت مدارک

آشنايي با مدارک رسمي Microsoft + به همراه نقشه راه دریافت مدارک

آشنايي با مدارک رسمي Microsoft + به همراه نقشه راه دریافت مدارک

با سلام خدمت تمامی دوستان و علاقه مندان حوزه شبکه. در این مقاله قصد داریم توضیحی کوتاه اما کامل در خصوص معرفی مدارک مایکروسافت داشته باشیم.

اول اینکه عموما همه اسم این شرکت را شنیده اید این شرکت در اصل میشه گفت یکی از بزرگترین شرکت هایی هست که سیستم عامل های مبتی بر ویندوز را طراحی میکنه و علاوه بر این خیلی از نرم افزارهای کاربردی که در طول روز کاربران با آن سر و کار دارند را برای استفاده عموم انتشار داده است. پس در کل میشه گفت یک بخش نیاز عمومی کاربران را تامین و از طرفی نیاز خود ما که بچه های نتورک هستیم را مرتفع میکنه. بحث کلی ما بیشتر مربوط به بچه های سمت نتورک میشه و علی الخصوص علاقه مندان جهت دریافت مدارک این کمپانی.

بریم سراغ اصل مطلب اینکه مایکروسافت برای برگزاری آزمون مستقیم خودش اقدام نمیکنه و برگزاری بر عهده یک سری شرکت میگذاره که عمده فعالیت آنها این می باشد. قبلا  مجری برگزاری این آزمون هاd مدارک رسمي Microsoft شرکت پرومتریک بود که این آزمون ها برگزار میکرد. در حال حاضر حدود 4 سالی میشه که این مجری تغییر کرده و آزمون ها توسط شرکت معروف VUE برگزار میشه. هر دوتای این موسسات در هر کشوری (البته کشورهایی که مورد تحریم های آمریکا قرار ندارند) نمایندگی هایی را برای برگزاری آزمون مشخص نموده اند.

معرفی مدارک مایکروسافت

برای ثبت نام هر آزمون شما باید به سایت شرکت VUE یا پرومتریک مراجعه و ثبت نام کنید و کشور و کد آزمون و ساعت و روز و … را مشخص و آزمون را در اصطلاح ساده بخرید. یه چیزی مثل ثبت نام و خرید دفترچه کنکور خودمون. بعد از اینکه این کار انجام شد در تاریخ و ساعت مشخص شده به سنتر مراجعه و امتحان میدید. البته در این خصوص برای ما ایرانی ها یک سری محدودیت ها وجود داره به خاطر اینکه ایرانی هستیم.

همچنین برای ثبت نام در آزمون های بین المللی شبکه با تضمین قبولی 100 درصد در آزمون ها میتوانید در گواگزم اقدام نمایید.

فارغ از تمامی این بحث ها بریم سراغ معرفی مدارک حوزه نتورک مایکروسافت مدارک مایکروسافت شامل چنتا level خیلی معروف هستش که تعدادی به گوشتون رسیده و تو آموزشگاه تدرس میشه و یک سری مدارک که 99% نفرات نشنیدن و نمیدون چی هست

خواندن این مقاله
معرفی USB Flash جهت نصب ویندوز 7-8-8.1-10

مدرک Microsoft Certified Professional (MCP)

اولین آزمونی که شما از مجموع آزمون های حوزه مهندسی شبکه مایکروسافت یعنی MCSA یا MCSE را امتحان بدید و پاس بشید مدرک MCP  برای شما صادر میشه و فقط به اولین امتحان داده میشه.

مدرک Microsoft Certified Solutions Associate ( MCSA )

این مدرک برای موارد مختلفی ارائه میشه که در ادامه به تعدادی اشاره میشه ولی بحث و عمده مخاطب ما دانشجوهای شبکه هستند که دنیال کدهای 70-410 و 70-411 و 70-412 در مدرک MCSA 2012 و در مدرک MCSA 2016 میشه کدهای 70-740 , 70-741 , 70-742 اینم بگم که هر یکی از این کدها دارای کتاب های خاص خودشون برای آزمون هستش. بعد از اینکه شما این 3 تا امتحان بتونید پاس کنید جدا از اون MCP  موفق به دریافت مدرک MCA خواهید شد.

مدرک Microsoft Certified Solutions Expert ( MCSE )

این مدرک که محبوب ترین و معروفترین مدرک در این حوزه هستش میشه یک یا دوتا آزمون جدا از MCSA

ساده تر بخوام بگم اینکه حدود دوسال پیش شما وقتی MCSA 2012 دریافت میکردی برای اینکه بتونی مدرک MCSE 2012 بگیری باید دوتا کد امتحانی مثل 70-413 . 70-414 را امتحان میدادین تا تو یکی از گرایش ها بتونید مدرک MCSE 2012 دریافت کنید که مایکروساقت الان حدود یک سال و نیم هست که با فقط یکی از دوتا کد آخری به شما مدرک MCSE 2012 میده مدارک MCSE 2016 هم از این قاعده مستثناء نیست و شما میتونید با یک و دوتا کد امتحانی حالا چه از 2012 چه از 2016 مدرک MCSE 2016 دریافت کنی.

خواندن این مقاله
چگونه در آزمون mcsa قبول شویم

اما تفاوت این دوتا مدرک بیشتر جدا از بحث مباحث آموزشی برای دوستانی که قصد مهاجرت دارند مهم هست که در حال حاضر باید مدرک 2016 دریافت و ارائه کنند.

مدرک Microsoft Certified Trainers (MCT)

این مدرکه که میشه همون مدرس آکادمی های مایکروسافت برخلاف تصور خیلی از دوستان اصلا آزمونی نداره و شما باید بری و تو آکادمی ها تست بدید و تدریس داشته باشید و زبان انگلیسی خوبی داشته باشید تا بتونید این مدرک دریافت کنید که روند و روال خصا خودشو داره و مایکروسافت برای این منظور هزینه جدایی دریافت میکنه.

مدرک MCA-MCM

اما دوتا سطح مدرک داریم که عموما خیلی از دوستان اصلا اسمی از اونا نشنیدن میشه MCA و MCM کا بالاترین سطح مدارک شرکت مایکروسافت هست که تعداد نفرات دارنده این مدارک خیلی خیلی کم هست و این نفرات عموما به عنوان مدیران خود شرکت مایکروسافت در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

با نوجه به همه این توضیحات باید بگم که مجموعه Gexam.ir تمامی آزمون های بین المللی را به صورت کاملا قانونی در هر کجایی که شما بخوایید برگزار میکنه با این ویژگی که هزینه خیلی کمتری برای این مورد پرداخت میکنید و از 0 تا 100 روال آزمون در جریان خواهید بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس 09126453039 و تلگرام همین خط با ما در ارتباط باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

جدیدترین دوره‌های آموزشی
دوره تخصصی MCSA 2016 | 70-741

رایگان

90 ساعت

دوره آموزشی MCSA 2016

دوره آموزشی Microsoft Azure Fundamentals AZ- 900|دوره آموزشی مایکروسافت آژور|دوره آموزشی Microsoft Azure Fundamentals AZ- 900(آنلاین)
قسمت
35 ساعت

دوره آموزشی آنلاین Microsoft Azure Fundamentals AZ- 900

Boundary and Discovery Methods

رایگان

10 ساعت

دوره آموزشی SCCM 2016

ImplementEdgeSinglePublicIP

رایگان

10 ساعت

دوره آموزشی Skype For Business 2015

دوره آموزشی Exchange 2016

رایگان

10 ساعت

دوره آموزشی Exchange 2016

دوره تخصصی Kerio control

رایگان

2 ساعت و 40 دقیقه

دوره آموزشی Kerio control|کریو کنترل فایروال

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

اسکرول به بالا